2010. december 5., vasárnap

kölcsön felszerelést zálogba adni? P. Attila ezt is megoldja

Az én történetem sem túl bonyolult. Első találkozásunk egy fotoarénás összejövetel volt, ahol a messziről jött ember a háborús fotós emlékeiről mesélt, hóna alatt a friss egyiptomi albumokkal, amit akciós áron csak most...
Nyilván hatalmas hatással van a körülötte lévőkre, így rám is. Beszervező technikája mesteri, hatalmas tervek, milliónyi korábbi kaland. Persze az ember ha jobban megkapargatná a kezdetekkor a felszínt, nem ragadja magával a lendület olyan gyorsan (ha jól látom pont ebben segít ez a blog).
A találkozókon, beszélgetések során körvonalazódott a Kairó könyv után egy szíriai utazás is. Már előre leszervezve a könyvkiadás, a nyomda csak az ő anyagára vár, a képeket meg kell csinálni, csak kimennek (szintén Nórával, mint Kairó esetében) és megvan a következő... ráadásul még további könyvekre is megbízást kapott X-től és Y-tól

A kávéházakban élő kalandor újságíró/felfedező mintaképe (pontosabban ezekről mintázta magát, de ez a kezdeti lelkesedés közben nehezen derül ki).

Természetesen közös tervek is voltak: mint a korábbi bejegyzésben olvashattátok, tőlem is kért bogArt fotókat, melyek érdekes módon nem jelentek meg az ígért helyen ilyen-olyan indokokkal. A nembulvar.hu-ra is szervezett valamit, oda újabb képeket akart tőlem, de ott már időben Szíria után voltunk és jóval óvatosabb lettem.

Szíria
A Kairó könyv bemutató vetítése a Vistában volt, a terem megtelt, jó hangulatú beszélgetés és az ismerős sztorizgatás követte az eseményt. BogArt akkor vázolta fel a szíriai terveket és akkor mesélte el nekem hogy az utazáshoz támogatókat keres a hazai arab közösség tagjai között. Ahogy teltek-múltak a hetek és egyre közelebb jött az indulás időpontja egyre érdekesebbé vált a helyzet: felszerelése nem volt csak a filmes masina amivel Egyiptomban dolgozott, de az ott is körülményesnek bizonyult, és hát akart ő venni felszerelést, de a támogatói pénzek még lassan érkeznek (közben a nyomda csak az ő anyagára vár)... Felajánlottam a felszerelésemet, azzal gyakorlatilag gond nélkül végig lehet fotózni egy ilyen utat. Az utolsó utáni pillanatban (az indulás előtti napon!) kiderült, hogy a kinti szállásra/ellátásra sincs meg a pénz, így az egész dőlhet – ekkor felhajtottam egy nagyobb összeget is, csak hogy ne akkor fuccsoljon be a történet.
Nórával kimentek, kint voltak (elfelejtettek jelentkezni) majd hazajöttek – és innentől kezdődtek az érdekes dolgok.

A képek fele hazaérkezéskor azonnal megsemmisült (érdekes módon pont Nóra képei, pont az átmásolás közben pont vírusos pendrive-ra...). Én ne legyek türelmetlen, pucolják a felszerelésemet, mert ugye sivatagban is fotóztak és véletlen se legyen semmi baja, bogArt ismer valakit a Kamera Kft-nél és ott szakemberek nézik át szívességből.
A nyomda – mire visszaértek – türelmetlen lett és már nem lesz ebből könyv.
A kölcsönpénz sehol.

Az azóta kiderült infók alapján: soha nem is volt nyomda, semmi alapja nem volt a könyvnek, csak Nóra előtt akart villantani (utazásukban egy hét nyaralás is volt). Semmi pénze nem volt az útra, a felszerelésemet pedig nem véletlenül nem kaptam vissza. Megszorult anyagilag és P.Attilánál ez annyit tesz, hogy a kölcsön felszerelést (Canon 40d, 3-4 L-es lencse + vaku + egyéb) beadja zaciba. Igen, fogta magát ez a kedves ember és az egészet zálogba adta.
Természetesen korábban velem is eljátszotta, hogy szakmabelitől minőségi fotós felszerelést tud szerezni nekem, de hát valahogy sosem jött össze a dolog.

Nagyjából 4 hónapomba, rengeteg telefonomba és "hatékony meggyőzésembe" került, míg visszakaptam a felszerelésemet (gépváz megütve, a felpattanó vaku nem működött, a festék és alatta a fémfelület sérült, a gép és a markolat között a sivatag homokja... ) és még kb 2 hónapba míg részletekben visszakaptam a pénzt is – kellően sok részletben.
Abba már bele sem gondolok mennyi ki nem fizetett de ledolgozott munkám volt, milyen költségekkel, amik eltűntek a P.A-féle süllyesztőben és azokat hova használhatta fel... A leggusztustalanabb pont úgyis az marad, hogy az úthoz kölcsönadott felszerelést képes volt zálogba adni és utána még ő üvöltözött velem a telefonban, hogy ne türelmetlenkedjek ha vissza akarom kapni.

Mesélhetnék még arról is hogyan született a Kismesterek (megint csak lenyúlta más munkáját) vagy hogyan kavart a közel-keleten egy dokufilm kedvéért (ott felszerelést nyúlt le) de ez már legyen más története.

Azóta csak a ning-es átverés a FotoKing-es lopások és a blog miatt hallottam róla, de tényleg óva intenék mindenkit attól, hogy bármilyen üzleti viszonyba kerüljön vele. Ez a gusztustalan stílusú féreg semmitől nem riad vissza, lop, hazudik és még ő kéri ki magának ha ezt a szemére vetik.

Peremiczky Attila
Üdv

Péter
---------------------------------------------------
az oldal indulásáról itt olvashatsz

11 megjegyzés:

  1. Nem semmi történet.
    Nagy meséket, barátokban csalódásokat volt alkalmam nekem is hallani. Utóbb kiderült,hogy a problémák igazak voltak csak a történet két alanya cserélt személyt vagy inkább helyet.

    Jó lenne megszólaltatni a fotokingeseket (lopásairól, visszaéléseiről, bujkálásairól), és esetleg a Nórát is (az is szép történet lehet,hogy miként tűnhetett el egy egész anyag).

    VálaszTörlés
  2. Most találtam egy blogban egy ilyet bogARt nevére keresve:
    http://subba.blog.hu/2008/04/11/subba_sziv_iwiw_urfelmutatas_es_vazpori?fullcommentlist=1#comments
    varadilaci 2008.04.26. 08:03:37
    Kedves Barátaim!
    Szeretném figyelmetekbe ajánlani Peremiczky Attila iwiw oldalát.Megdöbbentően őszinte.De ha egyszer elkapjuk az Ilcsik Zolival....
    www.wiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=8168829
    Szép napot!
    VLaci

    És íme az én történetem:

    Nekem is úgy mutatta magát, mint akivel a kegyetlen élet és mások gonoszsága bánt el mindig, azért megy ilyen rosszul a sora, mint aki maga egy áldozat, nem tettes! Ő mindenkinek segíteni akar - látszólag. Valójában pedig csak mások hátán megélni, napról-napra, kisebb-nagyobb hazugságokkal pénzhez jutni vagy bármihez, ami pénzzé tehető. Nem számít, milyen hazugságok, hazugságfolyamok árán. Nekem is nagylelkűen felajánlotta a segítségét, hogy szerez egy használt cuccot. A szemem láttára hívott fel valakit, aki állítólag követelte, hogy azonnal döntsek, melyik gépet akarnám, mert nem sokáig lesz meg egyik sem. Nem kértem akkor semmit. Később bogART felhívott, hogy van másik gép, mehetek érte, ha kell, vigyem a pénzt. Aztán kiderült, nincs nála a gép, de még aznap elhozza nekem. Ezt később még sokszor eljátszotta, mindannyiszor előadott valami ürügyet (netán egy szívfacsaró történetet), hogy most éppen miért nem tudja odaadni a cuccomat. Meg miért is volt teljesen elérhetetlen a beígért találkozók, átadások idején... Rövidesen egyre erősebben kételkedtem, hogy egyáltalán van-e bármilyen gép, de mikor ezt többször is felvetettem, durván ledorongolt, hogy merészelek kételkedni benne, és vigyem már el tőle végre a gépemet, mert neki nincs kedve örökké tárolni.

    Az én tapasztalatom:
    BogART nem ART, hanem egy gerinctelen, öntelt féreg.
    Egy szavát sem szabad elhinni.

    BogART élete gyakorlatilag szüntelen bujkálás a sok gátlástalanul kihasznált és átvert áldozat elől! Akit még nem vert át az ismerősei közül, előbb vagy utóbb átveri, vagy legalábbis megkísérli. Éppen ezt megakadályozandó jött létre ez a blog. Remélem, minél többen olvassák majd.

    VálaszTörlés
  3. @alketr: kitenném ezt is külön posztként, hogy ne vesszen el a kommentek között. Megengeded?

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!

    Akkor álljon itt egy olyan megjegyzés, ami semmiség az előttem szólók bajához képest.De tudnotok kell, van/vagy volt egy másik oldala is. Én 9 éve kerültem vele kapcsolatba. Egy barátja alkalmazott engem, az ő lelkesítésére, hogy megszerzi a pénzt, amivel nekem lehet fizetni. Nos, azt hiszem, ez nem jött össze, de többször láttam, hogy tényleg dolgozik érte, szervezkedik, intézkedik. Én kedveltem/kedvelem őt, és nagyon szomorú vagyok, hogy ennyi gaztett fűződik a nevéhez.
    Én egy jóindulatú embernek ismertem meg, akiben nincs elég kitartás, hogy a számára igazán fontos dolgokért tegyen. Nincs elég hite önmagában, és ezért másoktól veszi el a dolgokat. Hogy ezzel mit lehet kezdeni? Sajnos mi, kívülről nem tudunk neki mást adni, max. a pénzünket, kameránkat stb. Az önbizalmat neki kell megtalálnia...
    Hogy ez mért is lenne jó a világnak? Mert amint az isteni fény besüt valaki lelkéhez, s képes magát jónak, szerethetőnek látni, azonnal azzá is válik, s nem okoz kárt másoknak.
    Értitek Ti ezt?
    Tudjátok, miért kellett ezeket a sérelmeket elszenvednetek?

    VálaszTörlés
  5. Kedves Derita!
    Őszintén és tiszta szívemből kívánom, hogy igazad legyen. Azt látom, hogy Te már megtaláltad békédet, boldogságodat. Feltételezem mások, akiktől esetleg hosszú hónapok vagy talán évek szorgos, kitartó munkájával elért kamerát/objektívet/vakut lopott el Peremiczky, akiknek barátságot hazudott, akiknek szembesülniük kellett azzal, hogy ez a tetű csak kihasználta őket, kicsit rögösebb útjuk lesz a megbékélésig.
    Mi mindannyian a javát akarjuk, s reméljük, hogy eljön majd a az a várva-várt pillanat mikor az isteni fény a tárgyalóterembe is besüt, s így Attilának háborítatlan évek állnak majd rendelkezésére hogy önbizalmát fejlessze, s eközben sokan és gyakorta szerethetőnek találják.

    VálaszTörlés
  6. Derita. Mindenki ezen a véleményen volt egészen addig amíg olyan fogást nem talált rajtunk, amin keresztül valamilyen módon nem sikerült megkárosítani.

    Megfordítanám a dolgot: Éppenséggel ő teljesen tisztában van minden egyes lépésével és azért képes végigvinni egy szemrebbenés nélkül mert olyan akaratos olyan nagy önbizalommal rendelkezik amivel kitartó munkával elhiteti mindenkivel éppen amit szeretne.

    Szinte mindenki segítséget akart neki nyújtani, ez lehet egy profi vaku vagy csak 60Ezer forint kölcsönbe. De ő ezzel visszaélt és meglépett vele.

    Egy szó mint száz, bogart már megkapta a segítséget. Most a károsultakon van a sor,hogy kapjanak valamilyent.

    Érezd magad különlegesnek, szerencsésnek,hogy te nem tartozol hozzánk...

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok,
    nagy erdeklodessel olvastam kedves regi peremiczky attila "baratom" ujabb (jelen esetben legalabb napvilagot latott) kalandozasairol.
    En 1998 ota probalom a sracot a jog segitsegevel kezrekeriteni, mindmaig sikertelenul. Mert nincs Mo-n bejelentett lakcime, nincs bankkartyaja, allasa, semmije.
    Az en rovid tortenetem: 1998-ban az elte-n talalkoztam a sraccal, aki tele volt nagy tervekkel, akkor epp egy ghanai 2 honapos kutatomunkarol almodott, es ehhez keresett tarsakat. En, mint gyermekkorom ota afrika-buzi termeszetesen megragadtam a lehetoseget, 3an mentunk volna. Reszletes kutatasi terv, egyetemi ajanlasok, ajanlolevel a magyar afrika tarsasagtol, szponzorok, repjegy, oltasok, minden. Az indulas idpontja folyamatosan tolodott, mondvan, nincs meg annyi penz, amennyivel nyugodt szivvel nekivaghatnank. Aztan az utolso indulas (emlekszem, egy keddi nap lett volna) elott 2 nappal hivott, hogy bocs, de bizonytalan ideig elhalasztva. Eltunt. Hatrahagyva nekem egy 96ezres telefonszamlat, illetve egy szamla megerkezteig ismetelten felhalmozott, osszesen 136e ft-os telefonszamlat. 1998-ban. Havi 23ezres reszletekben fizettem a 12ezer ft-os osztindijambol a tartozasom a westelnek, aki azert annyiban korrekt volt, hogy a rendorsegi jegyzokonyv lattan legalabb csak a torzstartozast fizettette meg. Ra par napra osszefutottam ket karosulttal, az egyiknek epp panaszoltam, hogy jartam, mire o mondta, hogy neki is tartozott, de neki most adott a tartozas fejeben egy teleobjektivet meg egyeb fotofelszerelest. Amit a masiktol (akkor kollegajatol, elozo nap egyutt forgattak!) nyult le. Osszefogtunk, hajnalban beallitottunk a lakasara, attila anyukaja teljesen a mi oldalunkon allt, alairattuk vele a papirt, miszerint ennyivel es ennyivel tartozik (az anyukaja tanuzta le!), es aztan en az igazsagszolgaltatasra biztam a dolgot. Csakhogy azota semmi nem tortent. Attila jogilag nem letezik, nem fellelheto, mint emlitettem, meg bejelentett/tartozkodasi cime sincs, mikozben pofatlanul az arcunk elott eli a sztar fotoriporter, haditudosito, konyvszerzo eletet.
    Par eve talalkoztam azzal a sraccal, aki attila iwiw profiljat uzemelteti azzal a cellal, hogy maga kore gyujtse a karosultakat. Mar nem emlekszem pontosan, de tobb focicsapat kijonne azokbol, akiket megkarositott.
    Keresekegyembert, ha gondolod, keress meg: mtikiti@yahoo.com, es hatha egyutt megtalaljuk a helyes utat. Annyit tudok rola, hogy valahol a Madach teren berel most egy lakast. De ha barki barmilyen fellelhetoseget tudja, kerem, irja meg. (Igerem, tul fogja elni...)

    VálaszTörlés
  8. Hitelkínálat az egyének közötti
    kell hitel az egyének között , 72 órán át , 2 %-os kamatot , hogy szembenézzen a pénzügyi problémákat ?
    Írj nekünk e-mailben : loni12@libero.it

    VálaszTörlés
  9. hello,

      A nevem Ryan Miller, kínálunk kölcsönt 30,00 hogy 50,000,00 egy a kamat 3% -ról 5%, kínálunk hitelek mindenféle alább felsorolt



    * Üzleti hitel (tőke)

    * Lakáshitel (jelzálog).

    * Auto hitel

    * Személyi kölcsön

    * Tanuló / tandíj hitel

    * Refinance & építése

    * Befektetési és partnerséget.

    További információk, vagy bármiféle pénzügyi szolgáltatások vázolt fent, akkor lépjen kapcsolatba velünk most via: , ajánljuk a legjobb hitel szolgáltatásokat, mert ügyfeleink elégedettsége a mi prioritás, és reméljük, hogy hamarosan hallunk

    Tisztelettel.
    Ryan Miller.

    VálaszTörlés
  10. Keresem P . Attilát ! Szeretnék elbeszélgetni vele ! Tud valaki mostani elérhetőséget ?

    VálaszTörlés